• 100% officiel merch
  • Sikker betaling med kort eller faktura
  • Stort udvalg med over 68.000 produkter
  • Levering 69kr

 

DE KOMPLETTE HANDELSBETINGELSER

Disse salgs- og leveringsbetingelser gælder salg til private forbrugere og finder anvendelse på køb af varer på www.filmhylden.dk herefter også kaldet ”Filmhylden”, ”vi”, eller ”os”.

Filmhylden, organisations-nr. 559344-9993, Hovgårdsgatan 1B, 263 57 Höganäs, Sverige.

Kontaktoplysninger:
E-mail: info@filmhyllan.nu

Aftalerne indgås på dansk.

Fortrydelsesretten gælder private forbrugere. 

 

1. Om Filmhyllan

Filmhyllan har sit registrerede kontor i Höganäs. Virksomhedens postadresse er Hovgårdsgatan 1B 26357 Höganäs i Sverige.

Hvis du vil i kontakt med os, så send en mail til info@filmhyllan.nu med din sag og dine kontaktoplysninger, så kontakter vi dig snarest eller chatter med os.

 

2. Bestilling

For at handle hos os skal du være fyldt 18 år. Fra du er 16 år, kan du handle hos os, hvis du handler sammen med eller med godkendelse fra en værge.

Når du har gennemført din bestilling, sender vi en ordrebekræftelse til din e-mailadresse. Bekræftelsen indeholder alle oplysninger om produkter, pris, fakturerings- og leveringsadresse.

Hvis der er en fejl i ordrebekræftelsen, bedes du straks kontakte os via e-mail til info@filmhyllan.nu.

Forudbestillinger sendes ud i god tid før udgivelsen, eller så snart produktet ankommer til vores lager.

Ordrer, der indeholder forudbestillinger og produkter, der allerede er blevet lanceret, behandles som separate ordrer, og der pålægges ekstra forsendelsesomkostninger.

Afbestilling

Så længe produktet ikke er afsendt af os, kan du annullere din ordre. Kontakt os via info@filmhyllan.nu. Skriv annullering i meddelelsesfeltet, og angiv derefter i e-mailen det ordrenummer, som annulleringen vedrører. Du vil altid modtage et svar fra os. 

99,99% af vores film er DVD REGION 2 - EUROPE og BLURAY REGION B - EUROPE (de få, der er andre regioner, er tydeligt angivet).

 

3. Levering

Vores normale leveringstid er 4-7 arbejdsdage (gælder ikke for specialfremstillede produkter). 

Nogle gange er en vare ikke på lager, og leveringstiden kan være lidt længere. BEMÆRK! Ordrer, der afgives fredag efter kl. 15.00 og i weekenden, afsendes tidligst den følgende mandag.

Ordrer afsendes så hurtigt som muligt, forudsat at alle produkter i ordren er på lager. Hvis et produkt i din ordre er udsolgt, vil hele ordren blive afsendt, når alle produkter er ankommet til vores lager. 

Hvis der opstår forsinkelser i leveringen (uden at vi har givet dig besked om en længere leveringstid), bedes du kontakte os på e-mailadressen: info@filmhyllan.nu.

Mindre pakker leveres til din postkasse/brevsprække. Større pakker leveres til dit udleveringssted. 

Ved ikke-leverede pakker trækker vi 395 kr. fra din tilbagebetaling til dækning af omkostninger.

Vi forbeholder os ret til at melde udsolgt.

Filmhyllan forbeholder sig ret til at ændre din valgte forsendelsesmetode for både vores og din sikkerheds skyld. Bemærk, at vi aldrig skifter til en billigere forsendelsesmetode end den, du har valgt.

Ved køb mod faktura sendes ingen faktura, før varen er afsendt.

I tilfælde af stor belastning eller i højsæsonen, hovedsageligt helligdage og jul, kan det tage længere tid at sende og få varer hjem.

Bemærk venligst, at uafhentede forsendelser IKKE gælder som returnering eller fortrudt køb - du skal altid afhente en bestilt pakke, hvorefter det er muligt at returnere den.

Hvis varens pris er mindre end 395 DKK, vil varens pris blive opkrævet.

Vi sender også til USA og EU.

For alle varer gælder, at vi forbeholder os ret til at annullere en ordre og refundere pengene på grund af ophørsudsalg eller prisudsving. Vi forbeholder os også ret til at annullere en ordre i tilfælde af stavefejl i oplysningerne, eller hvis der er skrevet en forkert pris.

 

4. Priser

Alle priser i butikken er angivet i SEK, og alle priser inkluderer 25% moms.

Vi tager forbehold for prisændringer forårsaget af prisændringer fra leverandører, trykfejl i prislisten og unøjagtigheder i priser på grund af forkerte oplysninger og forbeholder os ret til at justere prisen.

 

5. Fortrydelsesret

Hos os har du altid tredive (14) dages fortrydelsesret (gælder ikke for virksomheder). Hvis du ønsker at returnere et produkt til ombytning eller tilbagekøb i denne periode, skal du kontakte os på info@filmhyllan.nu. 

Som forbruger har du ret til at undersøge produktet (gælder ikke film og videospil). Hvis et af disse produkter er pakket ind i plastik, er det ikke omfattet af fortrydelsesretten i tilfælde af brudt forsegling.

Hvis du returnerer et ubrugt produkt med tilhørende etiketter og emballage inden for 30 dage, refunderes det fulde beløb inklusive omkostningerne til standardforsendelse.

I tilfælde af fortrydelse/åbent køb refunderer vi ikke forsendelsesomkostninger til os, og ansvaret for, at forsendelsen når frem til os, ligger hos dig som forbruger, så det er dig som forbruger, der er ansvarlig for returforsendelsesomkostningerne. I tilfælde af et annulleret køb er du ansvarlig for returfragten.

Hvordan du sender varen retur, er op til dig. Du kan sende returen som et almindeligt brev med frimærker eller sende returen som et sporbart brev. Hvis du vil sende returen som en sporbar vare, skal du sende den direkte til os, da vi ikke afhenter varer fra agenter. Du kan købe en forudbetalt og sporbar returfragtlabel fra os ved at kontakte kundeservice.

Har du brug for hjælp og vejledning til, hvordan du sender varen retur? Gå til dit nærmeste posthus og bed om hjælp. Hvis du stadig sender til et posthus, vil pakken automatisk blive returneret til dig efter 7 dage.

Det er vigtigt, at der bruges yderemballage, og at der ikke klæbes tape eller andet materiale på produktets originalemballage.

I tilfælde af mangelfuld emballage eller åbenlys skade på produktet, vil der blive foretaget en prisreduktion på mindst 30% af produktets værdi, og i tilfælde af betydelig skade kan tilbagekøb nægtes.

Du er ansvarlig for forsendelsesomkostningerne i tilfælde af en returnering. For at sikre, at din returnering kommer frem, anbefaler vi, at du altid sender sporbar forsendelse direkte til virksomhedens adresse.

 

5.1 Når du bruger din fortrydelsesret:

Du skal give os besked om din fortrydelse. Meddelelsen skal sendes til os på info@filmhyllan.nu. Meddelelsen skal tydeligt indeholde dit navn, adresse, e-mailadresse, ordrenummer og de varer, der returneres.

Du skal returnere produkterne til os med det samme og senest inden for de lovpligtige 14 dage efter annulleringsmeddelelsen.

Du er ansvarlig for returforsendelse, levering og produkternes tilstand ved returnering, så produkterne skal sendes godt pakket og i deres originale emballage.

På refusionsbeløbet forbeholder vi os ret til at fratrække et beløb svarende til værdiforringelsen i forhold til produktets oprindelige værdi i tilfælde af et brugt eller beskadiget produkt.

Returnering skal ske til os i henhold til de metoder og instruktioner, vi giver.

Returporto er for din egen regning. Returnering kan ikke ske ved forudbetaling eller kontant ved levering. Gem din kvittering for levering - husk, at du er ansvarlig for returforsendelsen! Filmhyllan påtager sig intet ansvar for transportskader som følge af dårlig emballage ved returnering.

 

Send produktet tilbage til følgende adresse:

Filmhyllan

Hovgårdsgatan 1B

26357 Höganäs

 

BEMÆRK! Medsend venligst en reference til din ordre, såsom et ordrenummer eller en følgeseddel/faktura, ellers vil din returnering ikke blive behandlet.

Når returneringen er modtaget, annulleres hele sagen.

Før du sender noget tilbage, skal du sørge for at få en kvittering fra posthuset for din afsendte levering.

Pak returvaren godt ind for at undgå skader. Tilføj mindst 10 cm beskyttelsesmateriale til varer, der ikke har den originale emballage. Filmhyllan er ikke ansvarlig for skader som følge af dårlig eller utilstrækkelig emballage.

Der kan ikke accepteres returneringer, der skal afhentes af sælgeren på et indsamlingssted. Kunden er ansvarlig for alle returneringer i forbindelse med leverancer, der ikke er sendt direkte til sælgeren.

I tilfælde af returnering skal produktet være pakket på en sådan måde, at produktet eller dets emballage ikke kan blive beskadiget.

* Ikke åbne køb/returnering til virksomheder. 

Hvis du udøver din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (men dette omfatter ikke ekstra leveringsomkostninger som følge af dit valg af en anden leveringsmetode end den billigste standardlevering, vi tilbyder).

 

5.2 Fortrydelsesretten gælder ikke for:

Produkter, der har karakter af en forseglet lyd- eller videooptagelse, og hvor forseglingen er blevet brudt af dig.

For mere om den lovbestemte fortrydelsesret, se her.

 

6. Klager og krav

Hvis du modtager en forsendelse, der er åbenlyst beskadiget, skal du enten nægte at afhente pakken eller åbne den, når en repræsentant for agenten ser på den. Hvis produktet er blevet beskadiget, skal du indsende en reklamation til fragtfirmaet. Deres repræsentant vil være i stand til at hjælpe dig med denne proces.

Det er meget vigtigt, at du ikke kvitterer for en pakke, der er blevet beskadiget.

En anden mulighed er at nægte at afhente pakken, som så vil blive returneret til os og krediteret.

Husk at opbevare varerne og al emballage, som forsendelsen var i, indtil reklamationsprocessen er afsluttet: Synlige skader anmeldes straks (hos ombudet eller chaufføren, der leverer) Der skal laves en note på kvitteringen om skaden.

Skjulte skader anmeldes inden for 5 dage efter modtagelsen.

Hvis skaden ikke var åbenlys, da du modtog produktet, er det meget vigtigt at anmelde den så hurtigt som muligt. Normalt skal dette ske inden for 5 dage.

Vi inspicerer alle produkter, før vi sender dem til dig. Skulle produktet alligevel være beskadiget eller fejlsendt, når det ankommer, forpligter vi os i henhold til gældende forbrugerbeskyttelseslovgivning til at udbedre fejlen uden beregning.

Reklamationsretten er 3 år i henhold til svensk lov. For at en reklamation kan godkendes, skal manglen have eksisteret på leveringstidspunktet og ikke være opstået som følge af uagtsomhed eller uforsigtig brug. Vi tilbyder altid at tage et produkt ind mod reklamationsretten og lade et autoriseret værksted foretage en uafhængig vurdering, hvis fejlen anses for at være oprindelig, vil Filmhyllan afhjælpe fejlen og returnere et fungerende produkt uden omkostninger for dig som kunde.

Du skal altid kontakte os for godkendelse, før du returnerer et defekt produkt. Vi sørger for en returlabel til dig.

Reklamationen skal sendes umiddelbart efter, at fejlen er opdaget.

Vi accepterer IKKE returneringer, hvor det viser sig, at fejlen skyldes, at kunden har en defekt DVD/bluray-afspiller eller har købt en region 1-film, men ikke har en regionsfri DVD-afspiller. Vi kontrollerer altid returneringerne på vores afspillere, og hvis de er fejlfri ved kontrollen, faktureres kunden 99-395 DKK pr. titel.

Vi forbeholder os ret til at afvise en reklamation, hvis det viser sig, at produktet ikke er defekt i henhold til forbrugerkøbeloven.

- Hvis du har fået afslag på din reklamationsansøgning, men hævder, at afgørelsen er forkert, henviser vi dig til at oprette en sag hos ARN. ARN eller det generelle klagenævn træffer selvstændige afgørelser i andre klagesager. Filmhyllan retter sig altid efter ARN's afgørelse.

Hvis reklamationen ikke godkendes, skal du betale returfragten fra dig til os og fra os til dig for at få produktet tilbage.

På brugte varer yder vi 3 måneders funktionsgaranti. For nye varer gælder et års garanti. Garantien for nye varer dækker kun oprindelige fabrikationsfejl.

Ved reklamation skal du kunne fremvise faktura, kvittering eller andet dokument, der beviser dit køb. Vi tester ALLE returnerede produkter. Hvis det viser sig, at den returnerede vare er fejlfri, når den returneres til os, opkræver vi et gebyr, i øjeblikket 99-395 DKK. Vi er ikke ansvarlige for omkostninger forårsaget af et defekt produkt. Når du reklamerer, sender du det reklamerede produkt til adressen på vores hjemmeside. Angiv årsagen til returneringen, og send den vare, der skal returneres, sammen med fakturaen eller følgesedlen/ordrebekræftelsen. Kontakt os, før du reklamerer.

Hvis du modtager et defekt eller forkert leveret produkt, anbefaler vi, at du kontakter vores kundeservice på info@filmhyllan.nu direkte for at få korrekte returoplysninger og den hurtigste service. Dog senest inden for rimelig tid, hvis du som kunde har været forhindret i at undersøge varen ved levering.

Filmhyllan sælger alle produkter med 1 års garanti mod fabrikationsfejl i henhold til forbrugerkøbeloven. For at garantien skal gælde, skal vi kontaktes, vi betaler ikke for reparation/undersøgelse af varer hos andre butikker.

Garantien gælder ikke for forbrugsvarer eller batterier, eller hvis produktet er blevet håndteret forkert.

Du har som kunde 3 års reklamationsret.

Dit garantibevis er din ordrebekræftelse, som du modtager via e-mail. Hvis det er forsvundet, kan du ikke reklamere over et produkt. For ure gælder, at den originale æske og garantibeviset skal gemmes og kan fremvises i tilfælde af en reklamation. 

Varer, der sendes tilbage for reklamation, og som ikke har fejl, sendes tilbage og fragt- og arbejdsomkostninger for os debiteres. Varerne skal returneres til os inden for 14 dage efter din reklamation.

Garanti

Filmhyllan yder 12 måneders garanti på alle solgte produkter, forbrugsstoffer som batteri, toner og lignende er ikke inkluderet. Garantien omfatter afhjælpning af fejl, hvis et produkt er defekt, og fejlen kan anses for at have foreligget ved levering af produktet. Garantien dækker ikke de typer af skader, der kan anses for at være forårsaget af forbrugeren selv, dvs. ydre eller selvforskyldte skader. Ydre eller selvforskyldte skader omfatter fejl, der skyldes uagtsomhed, f.eks. skader forårsaget af fugt, vandtab eller skader forårsaget af forkert installation.

Garantien gælder ikke for batterier, der leveres sammen med f.eks. ure eller legetøj.

 

6.1 Hvordan går du videre med en reklamation?

Eventuelle fejl og mangler skal altid anmeldes til info@filmhyllan.nu, hvor du oplyser dit navn, adresse, e-mailadresse, ordrenummer og en beskrivelse af fejlen.

Hvis vi ikke kan udbedre fejlen eller levere et tilsvarende produkt, refunderer vi dig for det defekte produkt i overensstemmelse med gældende forbrugerbeskyttelseslovgivning. Vi betaler for returforsendelse i tilfælde af godkendte reklamationer.

Vi forbeholder os ret til at afvise en reklamation, hvis det viser sig, at produktet ikke er defekt i henhold til gældende forbrugerbeskyttelseslovgivning. Ved reklamationer følger vi retningslinjerne fra Forbrugerklagenævnet, se arn.se.

 

 Hvis pakken/brevet er i stykker, når du afhenter den, skal reklamationen ske direkte til Postnord/DHL på stedet.

 

7. Begrænsning af ansvar

Vi påtager os intet ansvar for indirekte skader, der måtte opstå på grund af produktet.

Vi påtager os intet ansvar for forsinkelser/fejl, der skyldes omstændigheder uden for virksomhedens kontrol (Force Majeure). Disse omstændigheder kan f.eks. være arbejdskonflikter, brand, krig, regeringsbeslutninger, reduceret eller ingen levering fra leverandøren.

Desuden påtager vi os intet ansvar for eventuelle ændringer af produkter/produktegenskaber, der er ændret af den respektive leverandør, og andre faktorer uden for vores kontrol.

 Intet, der sælges her, bør gives til børn under tre år på grund af små dele, der kan løsne sig og sætte sig fast i halsen. 

* Emballage og poser skal holdes væk fra små børn på grund af risikoen for kvælning.

 Alle billeder og tekster på dette domæne er vores ejendom.

* Oplysninger og specifikationer kan til enhver tid ændres i oplysningerne om en vare uden at underrette den købende kunde. Funktioner kan tilføjes og fjernes, dette er ikke en grund til klage.

* Alle produktbilleder har kun en beskrivende funktion: I tilfælde af uoverensstemmelse mellem billede og reference (artikelnummer) leveres varen i henhold til artikelnummeret.

Sælger kan ikke holdes ansvarlig for forkert håndtering eller egne handlinger foretaget i forbindelse med køb, installation eller brug. Sælger kan heller ikke holdes ansvarlig for skader på personer eller ejendom, der direkte eller indirekte opstår som følge af installation og/eller brug af solgte produkter, selv om produktet er defekt. I tvivlstilfælde bør der anvendes en fagmand til installationen. Emballagens udseende kan variere, men indholdet er altid det bestilte produkt.

 

8. Produktinformation

Vi tager forbehold for eventuelle trykfejl på denne hjemmeside og det endelige salg af produkter. Vi garanterer ikke, at billederne gengiver produkternes nøjagtige udseende, da der kan forekomme en vis farveforskel afhængigt af skærm, fotokvalitet og opløsning. Vi gør altid vores bedste for at eksponere produkterne så nøjagtigt som muligt.

Filmhyllan kan ikke holdes erstatningsansvarlig, hvis en vare ikke afsendes på det aftalte tidspunkt eller forsinkes i postvæsenets håndtering. Vi betaler heller ikke returfragt, hvis en vare sendes senere, end hvad der er angivet på ordrebekræftelsen.

 

9. Information om cookies

I henhold til loven om elektronisk information skal besøgende på en hjemmeside af hensyn til privatlivets fred informeres om, at der anvendes cookies. Oplysningerne i cookien kan bruges til at følge en brugers browsing. En cookie er en lille tekstfil, som det websted, du besøger, anmoder om at gemme på din computer for at give adgang til forskellige funktioner. Du kan indstille din browser til automatisk at afvise cookies. Du kan finde mere information på Post- och telestyrelsens hjemmeside.

 

10. Personlige data

Når du handler hos Filmhyllan, accepterer du vores databeskyttelsespolitik og vores behandling af dine personoplysninger. Vi beskytter din personlige integritet og indsamler ikke flere oplysninger end nødvendigt for at behandle din ordre. Vi sælger eller videregiver aldrig dine data til tredjeparter uden et juridisk grundlag.

Filmhyllan er ansvarlig for behandlingen af personoplysninger, som du har givet os som kunde. Dine personoplysninger behandles af os for at kunne håndtere din ordre og i tilfælde, hvor du har anmodet om nyhedsbreve eller kampagnetilbud - for at kunne tilpasse markedsføringen til dine individuelle behov.

Oplysningerne nedenfor er et resumé af, hvordan vi gemmer og behandler dine data i overensstemmelse med den generelle forordning om databeskyttelse (GDPR).

 

10.1 Hvad er persondata?

Persondata er alle oplysninger, der direkte eller indirekte kan henføres til en fysisk person.

 

10.2 Hvilke data gemmer vi?

For at kunne håndtere din ordre og besvare spørgsmål i forbindelse med din ordre (kundeservice) gemmer vi dit for- og efternavn, adresse, telefonnummer, e-mailadresse, IP-adresse og købshistorik.

Dine data gemmes, så længe vi har et juridisk grundlag for at behandle dine data, f.eks. for at opfylde aftalen mellem os eller for at overholde en juridisk forpligtelse i henhold til f.eks. bogføringsloven.

 

10.3 Juridisk grundlag

I forbindelse med et køb behandles dine personoplysninger for at opfylde aftalen med dig.

Markedsføring, kampagner og lignende udsendelser sker med dit samtykke.

 

10.4 Hvilke data deles og til hvilket formål?

10.4.1 Betalingsudbyder

Når du foretager et køb, deles oplysninger med vores betalingsudbyder. Det, der gemmes, er fornavn, efternavn, adresse, e-mailadresse og telefonnummer. Hvis du vælger at betale med faktura, gemmes personnummeret også hos betalingsudbyderen. Oplysningerne gemmes for at kunne gennemføre købet og for at beskytte parterne mod svindel.

De betalingsudbydere (betalingstjenester), som vi bruger, er: Klarna.

 

10.4.2 Forsendelsesvirksomheder

For at kunne levere dine ordrer og opfylde vores kontrakt er vi nødt til at dele specifikke oplysninger med fragtfirmaet. Det, der deles med fragtfirmaet, er fornavn, efternavn og adresseoplysninger til levering. E-mailadresse og/eller mobiltelefonnummer kan også blive delt med fragtfirmaet til notifikationsformål.

De fragtfirmaer, vi samarbejder med, er: DHL, Schenker, UPS, Fedex og Postnord.

 

10.4.3 Nyhedsbrev

Hvis du har valgt at abonnere på vores nyhedsbrev, vil dit fornavn, efternavn og e-mailadresse blive delt med vores nyhedsbrevsudbyder. Dette er for at holde dig opdateret med information og tilbud til markedsføringsformål.

 

10.5 Ret til adgang

Du har ret til at få uddrag af alle oplysninger, som vi har om dig. Udtræk leveres elektronisk i et læsbart format.

 

10.6 Ret til berigtigelse

Du har ret til at bede os om at opdatere unøjagtige oplysninger eller udfylde oplysninger, der er ufuldstændige.

 

10.7 Ret til at blive glemt

Du kan til enhver tid bede om at få dine data slettet. Der er få undtagelser fra retten til sletning, f.eks. hvis de skal bevares, for at vi kan opfylde en juridisk forpligtelse (f.eks. i henhold til regnskabsloven).

 

10.8 Ansvarlig for databeskyttelse

Filmhyllan er ansvarlig for opbevaring og behandling af personoplysninger i netbutikken og sikrer, at reglerne overholdes.

 

10.9 Sådan beskytter vi dine persondata

Vi bruger industristandarder som SSL/TLS og envejs hash-algoritmer til sikkert at gemme, behandle og kommunikere følsomme oplysninger som personoplysninger og adgangskoder.

Vi bruger en svensk platform, Wikinggruppen.

Ændringer i de generelle vilkår og betingelser

Vi forbeholder os ret til at foretage ændringer i vilkårene og betingelserne til enhver tid. Ændringer i vilkår og betingelser vil blive offentliggjort online på hjemmesiden. De ændrede vilkår betragtes som accepteret i forbindelse med ordrer eller besøg på hjemmesiden.

Tvister og lovvalg

I tilfælde af at en tvist ikke kan løses efter aftale med virksomhedens kundeservice og kunden, kan du som kunde henvende dig til det generelle klagenævn, se arn.se. Hvis du bor i et andet EU-land end Sverige, kan du indgive en klage online via Europa-Kommissionens platform for mægling i tvister, se http://ec.europa.eu/consumers/odr.

I tilfælde af en tvist følger vi afgørelsen fra ARN eller en lignende tvistbilæggelsesorganisation.

Tvister vedrørende fortolkning eller anvendelse af disse generelle vilkår og betingelser skal fortolkes i overensstemmelse med svensk lov.

 

Oplysning om klagemuligheter

En klage over en vare eller tjenesteydelse købt hos os kan indgives til Center for Klageløsning, Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg. Du kan klage til Center for Klageløsning via www.forbrug.dk.

EU-Kommissionens online klageportal kan også̊ anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant for forbrugere med bopæl i et andet EU-land. Klage indgives her - http://ec.europa.eu/odr. Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mail: info@filmhyllan.nu 

 

Produktet er blevet tilføjet til din indkøbsvogn