DE KOMPLETTE HANDELSBETINGELSER
Disse salgs- og leveringsbetingelser gælder salg til private forbrugere og finder anvendelse på køb af varer på www.filmhylden.dk herefter også kaldet ”Filmhylden”, ”vi”, eller ”os”.
Filmhylden, organisations-nr. 910523-5684, Hovgårdsgatan 1B, 263 57 Höganäs, Sverige.
Kontaktoplysninger:
E-mail: info@filmhyllan.nu
Aftalerne indgås på dansk.
Fortrydelsesretten gælder private forbrugere.
1. Om filmhylden
Filmhylden er baseret i Höganäs i Sverige. Virksomhedens postadresse er Hovgårdsgatan 1B 26357 Höganäs.
Hvis du ønsker at komme i kontakt med os, kan du sende en e -mail til info@filmhyllan.nu med din sag og dine kontaktoplysninger, så kontakter vi dig inden længe eller chatter med os.
2. Bestil
For at handle hos os skal du være 18 år.
Når du har gennemført din ordre, sendes en ordrebekræftelse til din e-mail-adresse. I bekræftelsen finder du alle oplysninger om produkter, pris, fakturering og leveringsadresse.
Hvis der er en fejl i ordrebekræftelsen, skal du straks kontakte os via e-mail til info@filmhyllan.nu.
Forhåndsbestillinger sendes ud i tide til frigivelse eller så snart produktet ankommer til vores lager.
Ordrer, der indeholder forudbestillinger og produkter, der allerede er lanceret, behandles som separate ordrer, ekstra forsendelsesgebyr vil blive tilføjet.
Aflysning
Så længe varen ikke er afhentet i butikken eller sendt af os, kan du annullere din vare. Kontakt os via info@filmhyllan.nu. Skriv aflysningen i meddelelsesfeltet, og indtast derefter i e -mailen det ordrenummer / fakturanummer, som annulleringen vedrører. Du får altid et svar fra os.
99,99% af vores film er DVD REGION 2 - EUROPA og BLURAY REGION B - EUROPA (de få der er forskellige regioner er klart)
3. Levering
Varer, importfilm og filmplakater afsendes inden for 1-8 hverdage. Nogle gange løber en vare tør for lager, og så kan leveringstiden være lidt længere. BEMÆRK! Ordrer, der afgives fredag eftermiddag efter kl. 15.00 og i weekenden, sendes tidligst den følgende mandag.
Ordrer sendes hurtigst muligt, forudsat at alle produkter i ordren er på lager. Hvis et produkt i din ordre er udsolgt, vil hele ordren blive sendt, når alle produkter er ankommet til vores lager. Bemærk venligst i din ordre, hvis du ønsker delvis levering, tillægges ekstra forsendelsesgebyr.
Skulle der opstå forsinkelser i leveringen (uden at vi giver dig besked om en længere leveringstid), bedes du kontakte os på e-mail-adresse: info@filmhyllan.nu.
Mindre pakker leveres i din postkasse / brevkasse. Større pakker leveres til dit leveringssted.
Filmhylden forbeholder sig retten til at ændre din valgte forsendelsesmetode af hensyn til både vores og kundens sikkerhed. Bemærk at vi aldrig skifter til en billigere forsendelsesmetode end den du har valgt.
For ikke-udløste pakker trækker vi 395 DKK fra din refusion til dækning af afholdte omkostninger.
Vi forbeholder os retten til det endelige salg.
Ved køb mod en faktura sendes der ingen faktura før varen er sendt.
Ved høj belastning eller i højsæsonen, især helligdage og jul, kan det tage længere tid at sende og få varer hjem.
Bemærk, at uafhentede varer IKKE tæller som returneringer eller annullerede køb - du skal altid afhente en bestilt pakke, så er det muligt at returnere den.
Hvis produktets omkostninger er mindre end 395 DKK, vil produktets omkostninger blive opkrævet.
Vi forbeholder os retten til at afslutte en ordre på alle varer og tilbagebetale pengene på grund af det endelige salg eller prissvingninger. Vi forbeholder os også retten til at afslutte en ordre i tilfælde af forkert skrivning i oplysningerne, eller hvis den forkerte pris er skrevet.
Vi leverer til alle adresser i Danmark, dog ikke til Færøerne og Grønland.
4. Priser
Alle priser i butikken er angivet i DKK, og alle priser inkluderer 25% moms.
Vi forbeholder os retten til at ændre priser forårsaget af prisændringer fra leverandører, trykfejl i prislisten og fejl i priser på grund af forkerte oplysninger og forbeholder os retten til at justere prisen.
5. Fortrydelsesret
Hos os har du altid 14 dages fortrydelsesret (gælder ikke virksomheder). Hvis du vil returnere en vare til bytte eller genkøb i løbet af denne tid, bedes du kontakte os på info@filmhyllan.nu.
Du som forbruger har ret til at undersøge produktet (gælder ikke film og videospil). Hvis nogen af disse produkter er pakket ind i plast, er det ikke inkluderet i fortrydelsesretten i tilfælde af en brudt forsegling.
Hvis du returnerer et ubrugt produkt med tilhørende etiketter og emballage inden for 30 dage, refunderes hele beløbet inklusive omkostninger ved standardforsendelse.
I tilfælde af fortrydelsesret / åbent køb refunderer vi ikke forsendelsesomkostninger til os, og ansvaret for, at forsendelsen når til os, ligger hos dig som forbruger, så du som forbruger er ansvarlig for returneringsomkostningerne. I tilfælde af et annulleret køb er du ansvarlig for returforsendelse.
Hvordan du sender reruren tilbage er op til dig. Du kan sende returen som et almindeligt brev med frimærker eller sende returen sporbar. Hvis du vil sende returneringen på en sporbar måde, skal du sende den direkte til os, da vi ikke indsamler forsendelser fra agenter. Du kan købe en forudbetalt og sporbar returforsendelsesnota fra os, hvis du kontakter kundeservice.
Har du brug for hjælp og vejledning til, hvordan du returnerer returneringen? Gå til din nærmeste postagent og spørg om hjælp. Hvis du stadig sender til en postagent, returneres pakken automatisk til dig efter 7 dage.
Det er vigtigt, at ydre emballage bruges, og at tape eller andet materiale ikke indsættes på produktets originale emballage.
I tilfælde af defekt emballage eller åbenlyse skader på produktet, vil der blive trukket prisfradrag på mindst 30% af produktets værdi, og i tilfælde af betydelig skade kan tilbagekøb nægtes.
Du er ansvarlig for forsendelsesomkostningerne ved genkøb. For at være sikker på, at din retur kommer, anbefaler vi, at du altid sender sporbar direkte til virksomhedens adresse.
5.1 Når du udøver din fortrydelsesret:
Du skal meddele, at du fortryder det. Beskeden skal sendes til os info@filmhyllan.nu. I din besked skal dit navn, adresse, e-mail-adresse, ordrenummer og hvilke varer returneringen gælder for, tydeligt fremgå.
Du skal returnere produkterne til os straks og senest inden for lovens 14 dage efter annulleringsmeddelelsen.
Du er ansvarlig for returforsendelse, levering og tilstand af produkterne ved returnering, produkterne skal derfor sendes godt pakket og i original emballage.
På refunderingsbeløbet forbeholder vi os retten til at fratrække et beløb, der svarer til værdifaldet i forhold til produktets oprindelige værdi, når det er brugt eller beskadiget.
Returnering skal foretages til os i henhold til de metoder og instruktioner, vi giver.
Returporto betales af dig. Returnering må ikke foretages kontant ved levering eller kontant ved levering. Gem din returkvittering - husk at du er ansvarlig for returforsendelse! Filmhylden påtager sig intet ansvar for transportskader som følge af dårlig emballage ved returnering.
Returner produktet til følgende adresse:
Filmhylden
Hovgårdsgatan 1B
26357 Höganäs
Sverige
BEMÆRK! Send med en reference til din ordre, f.eks. Et ordrenummer eller følgeseddel / faktura, ellers bliver din retur ikke behandlet.
Når en retur er modtaget, annulleres hele sagen.
Inden du sender noget tilbage, skal du sørge for at få en kvittering fra posten på din sendte levering.
Pak returen godt ind for at undgå skader. Tilføj mindst 10 cm beskyttelsesmateriale til genstande, der ikke har det originale emballagemateriale tilbage. Filmhylden er ikke ansvarlig for skader forårsaget af dårlig eller utilstrækkelig emballage.
Ingen returneringer kan accepteres for at blive afhentet af sælgeren på et afhentningssted. Kunden er ansvarlig for alle returneringer vedrørende leverancer, der ikke sendes direkte til sælger.
Ved returnering skal produktet emballeres på en sådan måde, at produktet eller dets emballage ikke kan blive beskadiget.
* Ikke åbent køb / fortrydelsesret for virksomheder.
5.2 Fortrydelsesretten gælder ikke for:
Produkter, der har karakter af forseglet lyd- eller videooptagelse, og hvor forseglingen er brudt af dig.
For mere om lovens fortrydelsesret, se her.
6. Klager og klager
Hvis du modtager en forsendelse, der har åbenlyse skader, skal du enten nægte at afhente pakken eller åbne den, når en repræsentant for agenten ser på. Hvis produktet er blevet beskadiget, skal der kræves erstatningskrav til rederiet. Deres repræsentant vil kunne hjælpe dig med denne proces.
Det er meget vigtigt, at du ikke underskriver en pakke, der er blevet beskadiget.
En anden mulighed er at nægte at afhente pakken, som derefter vil blive returneret til os og krediteret.
Husk at opbevare varerne og al emballage, som forsendelsen var i, indtil reklamationsprocessen er afsluttet: Synlige skader rapporteres straks (til den agent eller chauffør, der leverer) Der skal gøres en note om skaden på kvitteringen.
Skjulte skader anmeldes inden for 5 dage efter modtagelsen
Hvis skaden ikke var tydelig, da du modtog produktet, er det meget vigtigt, at der rapporteres hurtigst muligt. Normalt skal dette ske inden for 5 dage.
Vi inspicerer alle produkter, før de sendes til dig. Skulle produktet stadig blive beskadiget eller blive sendt forkert, når det ankommer, forpligter vi os i henhold til gældende forbrugerbeskyttelseslovgivning til at afhjælpe fejlen gratis.
Klageretten er 3 år i henhold til svensk lov. For at en klage kan godkendes, skal fejlen have eksisteret på leveringstidspunktet og ikke være opstået som følge af uagtsomhed eller uforsigtig brug. Vi tilbyder altid at tage et produkt imod reklamationsretten og lade et autoriseret værksted foretage en uafhængig vurdering, hvis fejlen betragtes som original, vil Filmhyllan afhjælpe fejlen og returnere et fungerende produkt uden omkostninger for dig som kunde.
Du skal altid kontakte os for en godkendelse, før du returnerer en defekt vare. Vi arrangerer en returforsendelsesnota for dig.
Klagen skal sendes umiddelbart efter, at fejlen er opdaget.
Vi accepterer IKKE returneringer, hvor det viser sig, at fejlen skyldes, at kunden har en defekt DVD / bluray -afspiller. Vi kontrollerer altid returneringen af vores spillere, og hvis de er fejlfrie under kontrollen, bliver kunden faktureret 99 SEK pr. Titel.
Vi forbeholder os retten til at afvise en klage, hvis det viser sig, at produktet ikke er defekt i henhold til forbrugerkøbsloven.
I tilfælde af en ikke -godkendt klage skal du betale returforsendelsen fra dig til os og fra os til dig for at få produktet tilbage.
* Mekaniske ure kræver service, og efter at de er blevet brugt, skal de muligvis indstilles, så de ikke går for hurtigt eller for langsomt, dette gøres normalt efter 1 til 2 måneders brug og er helt normalt, dette er ikke en grund til klage, men er normal vedligeholdelse og betales ikke af os. Et nyt mekanisk ur kan køre +/- 5 minutter på en dag. Mekaniske ure er følsomme over for at blive trukket for hårdt op, hvis du trækker uret så hårdt op, at det går i stykker, dækkes dette ikke af garantien.
* Ingen af vores ure er vandtætte og bør ikke vaskes i vand eller bruges i ducsh, når man bader eller vasker hænder. Undtagelser for ure, da det fremgår af vores oplysninger, at de er vandtætte som nedenfor.
30 m 3ATM Let regn stænk, ikke vandtæt, bør fjernes ved vask af hænder.
50m 5ATM bruser.
100 m 10ATM Svømning eller let dykning.
Husk ikke at trykke på nogen knapper, når du udsætter uret for vand.
* Hvis pakken / brevet er brudt, når du afhenter det, skal der straks reklameres med Postnord / DHL på stedet.
7. Ansvarsbegrænsning
Vi påtager os intet ansvar for indirekte skader, der kan opstå på grund af produktet.
Vi påtager os ikke ansvar for forsinkelser / fejl på grund af omstændigheder uden for virksomhedens kontrol (Force Majeure). Disse omstændigheder kan f.eks. Være arbejdskonflikter, brand, krig, regeringsbeslutning, reduceret eller ingen levering fra leverandør.
Desuden påtages intet ansvar for ændringer af produkter / produktegenskaber, der er blevet ændret af den respektive leverandør og andre faktorer uden for vores kontrol.
Intet solgt her bør gives til børn under tre år på grund af små dele, der kan løsne sig og sidde fast i halsen.
* Pakker og poser skal holdes væk fra små børn på grund af kvælningsrisiko.
Alle billeder og tekster på dette domæne er vores ejendom.
* Information og specifikationer kan til enhver tid ændres i oplysningerne om en vare, uden at kunden, der købte den, blev underrettet. Funktioner kan tilføjes og fjernes, det er ingen grund til at klage.
* Alle produktbilleder har kun en beskrivende funktion: I tilfælde af afvigelse mellem billede og reference (artikelnummer) leveres objektet i henhold til artikelnummer.
Sælger kan ikke opkræves for forkert håndtering eller egne foranstaltninger truffet i forbindelse med køb, installation eller brug. Sælger kan heller ikke gøres ansvarlig for skader på person eller ejendom, der er opstået, direkte eller indirekte, under installation og / eller brug af solgte produkter, selvom produktet er defekt. I tvivlstilfælde bør en professionel ansættes til installation. Emballagens udseende kan variere, men indholdet er altid et bestilt produkt.
8. Produktinformation
Vi forbeholder os retten til at lave trykfejl på dette websted og det endelige salg af produkter. Vi garanterer ikke, at billederne afspejler produkternes nøjagtige udseende, da en vis farveforskel kan forekomme afhængigt af skærmen, fotokvalitet og opløsning. Vi gør altid vores bedste for at afsløre produkterne så præcist som muligt.
Filmhylden kan ikke holdes erstatningsansvarlig, hvis en vare ikke sendes til tiden eller forsinkes i postens håndtering. Vi betaler heller ikke returforsendelse, hvis en vare sendes senere end det, der står på ordrebekræftelsen
9. Oplysninger om cookies
Ifølge den elektroniske informationslov skal besøgende på et websted af hensyn til privatlivets fred informeres om, at der bruges cookies. Oplysningerne i cookien kan bruges til at følge en brugers browsing. En cookie er en lille tekstfil, som det websted, du besøger, anmoder om at blive gemt på din computer for at give adgang til forskellige funktioner. Du kan indstille din browser, så den automatisk nægter cookies. Flere oplysninger findes på Post- og Telestyrelsens websted.
10. Personoplysninger
Ved at handle på Filmhyllan accepterer du vores databeskyttelsespolitik og vores behandling af dine personoplysninger. Vi beskytter dit privatliv og indsamler ikke flere oplysninger end nødvendigt for at behandle din ordre. Vi sælger eller videregiver aldrig dine oplysninger til tredjemand uden juridisk grundlag.
Filmhylden er ansvarlig for behandlingen af personoplysninger, som du har givet os som kunde. Dine personoplysninger behandles af os for at kunne håndtere din ordre og på de tidspunkter, hvor du har anmodet om nyhedsbreve eller kampagnetilbud - for at kunne tilpasse marketing til dine individuelle behov.
Nedenstående oplysninger er et resumé af, hvordan vi opbevarer og behandler dine data i overensstemmelse med databeskyttelsesforordningen (GDPR).
10.1 Hvad er personlige oplysninger?
En persondata er alle oplysninger, der direkte eller indirekte kan tilskrives en fysisk person.
10.2 Hvilke oplysninger gemmer vi?
For at kunne håndtere din ordre og besvare spørgsmål i forbindelse med din ordre (kundeservice), gemmer vi dit for- og efternavn, adresse, telefonnummer, e-mail-adresse, IP-adresse og købshistorik.
Dine oplysninger gemmes, så længe vi har et retsgrundlag til at behandle dine oplysninger, for eksempel for at opfylde aftalen mellem os eller for at overholde en juridisk forpligtelse i henhold til eksempelvis regnskabsloven.
10.3 Retsgrundlag
I forbindelse med et køb behandles dine personoplysninger for at fuldføre aftalen med dig.
Markedsføring, reklamer og lignende udsendelser foregår med dit samtykke.
10.4 Hvilke oplysninger deles og til hvilket formål?
10.4.1 Betalingsudbyder
Når du foretager et køb, deles oplysninger med vores betalingsudbyder. Det, der er gemt, er fornavn, efternavn, adresse, e-mail-adresse og telefonnummer. Hvis du vælger at betale med faktura, gemmes også betalingsudbyderens personlige identitetsnummer. Oplysningerne gemmes for at gennemføre købet og for at beskytte parterne mod svig.
De betalingsudbydere (betalingstjenester), som vi bruger, er: Klarna
10.4.2 Rederi
For at kunne levere dine ordrer og fuldføre vores aftale, skal vi dele specifikke oplysninger med rederiet. Det, der deles med rederiet, er fornavn, efternavn og adresseoplysninger til levering. E-mail-adresse og / eller mobilnummer kan også deles med rederiet til underretning.
De rederier, vi samarbejder med, er: DHL, Schenker, UPS, Fedex og Postnord.
10.4.3 Nyhedsbrev
Hvis du har valgt at abonnere på vores nyhedsbrev, vil dit fornavn, efternavn og e-mail-adresse blive delt med vores nyhedsbrevsudbyder. Dette er for at kunne holde dig opdateret med oplysninger og tilbud til marketingformål.
Vi bruger Mailerlite til at sende nyhedsbreve ud.
10.5 Adgangsretten
Du har ret til at modtage udtræk fra alle tilgængelige oplysninger om dig hos os. Uddrag leveres elektronisk i et læseligt format.
10.6 Ret til berigtigelse
Du har ret til at bede os om at opdatere forkerte oplysninger eller supplere oplysninger, der er ufuldstændige.
10.7 Retten til at blive glemt
Du kan til enhver tid anmode om, at oplysninger om dig slettes. Der er få undtagelser fra retten til sletning, f.eks. Om den skal bevares, fordi vi skal opfylde en juridisk forpligtelse (f.eks. I henhold til regnskabsloven).
10.8 Ansvarlig for databeskyttelse
Filmhyllan er ansvarlig for opbevaring og behandling af personoplysninger i netbutikken og sikrer, at reglerne følges.
10.9 Sådan beskytter vi dine personoplysninger
Vi bruger branchestandarder som SSL / TLS og envejs hash-algoritmer til at gemme, behandle og kommunikere følsomme oplysninger såsom personlige data og adgangskoder på en sikker måde.
Vi bruger en svensk platform, Wikinggruppen.
Ændringer af de generelle vilkår og betingelser
Vi forbeholder os retten til når som helst at foretage ændringer af vilkårene. Ændringer af vilkårene vil blive offentliggjort online på webstedet. De ændrede vilkår anses for accepteret i forbindelse med ordrer eller besøg på webstedet.
Tvist og lovvalg
I tilfælde af at en tvist ikke kan løses efter aftale med virksomhedens kundeservice og kunden, kan du som kunde henvende dig til Europa -Kommissionens tvistbilæggelsesplatform, http://ec.europa.eu/consumers/odr.
Oplysning om klagemuligheter
En klage over en vare eller tjenesteydelse købt hos os kan indgives til Center for Klageløsning, Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg. Du kan klage til Center for Klageløsning via www.forbrug.dk.
EU-Kommissionens online klageportal kan også̊ anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant for forbrugere med bopæl i et andet EU-land. Klage indgives her - http://ec.europa.eu/odr. Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mail: info@filmhyllan.nu
Tvister vedrørende fortolkning eller anvendelse af disse generelle vilkår og betingelser skal fortolkes i overensstemmelse med svensk lov og lov.
Produktet er blevet tilføjet til din indkøbsvogn