• 100% officiel merch
  • Sikker betaling med kort eller faktura
  • Hurtig leverancer
  • Stort udvalg med over 87.000 produkter
  • Levering 29kr

TV-spil

Det hele startede med ideer om at kunne bruge tv-skærme til at spille spil på i midten af ​​det 20. århundrede. I dag spiller mennesker over hele verden videospil på populære spilkonsoller som PlayStation og Nintendo. Dette er ikke overraskende i betragtning af hvor sjovt det er at spille videospil og hvilke fantastiske fordele det medfører.

TV-spil

De fleste mennesker kan lide at spille videospil og se det som en sjov og afslappende underholdning. Ud over at være underholdende er videospil forbundet med en række fantastiske fordele såsom at forbedre din hukommelse, problemløsning, rumlig orientering og sociale færdigheder. At spille videospil er langt fra stereotypen om at være en isoleret hobby for nørder, tværtimod er det en hobby, der udvikler dine sociale færdigheder og trivsel.

Videospil er gået fra at være en idé i forskningslaboratorier til at blive fundet i hjem over hele verden. Dette er ikke overraskende, da videospil af god kvalitet giver så mange uventede fordele for både børn og voksne. Den mest åbenlyse fordel er al den glæde, det giver, og foruden hvordan det positivt påvirker dit helbred. De sundhedsmæssige fordele ved at spille videospil strækker sig dybere og bredere end mange mennesker er klar over. Blandt andet viser den nyeste forskning, at den kan forbedre finmotorik, hukommelse, problemløsning og rumlig orientering. Desuden viser flere undersøgelser, at regelmæssigt spil kan forbedre både dit fysiske og mentale velbefindende.

Videospil har følgende fantastiske fordele:

Sjov og social form for underholdning.

Tilskynder til samarbejde.

Øger børns selvtillid.

Udvikler færdigheder til problemløsning.

Forbedrer finmotorik og koordinering af øje-hånd.

 

Uden tvivl er videospil en stor fornøjelse, som du kan nyde sammen med familie og venner. Selvom videospil kan findes i de fleste hjem i dag, startede det hele i forskningslaboratorier i 1940'erne og 50'erne. Det var da de første ideer om videospil blev dannet, og i 1952 blev hobo-skakspelet OXO skabt af professor Sandy Douglas i sin doktorafhandling. Dette betragtes som en milepæl, fordi det blev en af ​​forløberne for fremtidige computerspil og videospil. Den næste store milepæl var Tennis for to, udelukkende skabt til underholdning af fysikeren William Higinbotham i 1958. Derefter varede det ikke længe, ​​før der blev udviklet et banebrydende spil, der kunne spilles på flere computere, nemlig Spacewar! af Steve Russell fra 1962. Faktisk var det først i 1960'erne, at videospil fik deres virkelige start, da tv-apparatet var startet. På dette tidspunkt havde millioner af mennesker investeret i et fjernsynsapparat til deres hjem. Disse tv'er blev imidlertid kun brugt på en passiv måde til at se nyheder og underholdning.

Ingeniør og pioner Ralph Baer indså, at fjernsynsapparatet også kunne bruges til at spille spil. Han formåede at udvikle en velkendt prototype kaldet "The Brown Box", der kunne forbindes til et fjernsyn for at spille spil. Dette var et stort skridt i videospilhistorien, og derfor betragtes Baer normalt som "far til videospil". Han fik sin enhed licenseret til virksomheden Magnavox, som begyndte at sælge den under navnet Odyssey i begyndelsen af ​​1970'erne. Odyssey-konsollen blev dermed den første kommercielle spilkonsol for privatpersoner. Ikke kun det, Odyssey inkluderede også 28 spil, hvoraf nogle var en inspirationskilde for fremtidige spil. Blandt dem var et af spillene en inspiration for det populære videospil Pong, udviklet af Atari i 1975.

Indtil begyndelsen af ​​1980'erne havde videospilindustrien opnået mange fantastiske milepæle. Det bedste var dog ikke forbi, da Nintendo udgav spilkonsollen Nintendo Entertainment System (NES) i 1985, overgik det alle forventninger. På dette tidspunkt fik videospil virkelig fodfæste og blev utrolig populære. Imidlertid ville Nintendos spilkonsol ikke være den sidste spilkonsol, der oversteg forventningerne. Den multinationale koncern Sony udgav spilkonsollen PlayStation i 1995, som snart ville slå rekorder i salget. Fem år senere blev PlayStation 2 frigivet og blev hurtigt den dominerende hjemmekonsol og den bedst sælgende nogensinde. Med sine solgte 158 millioner konsoller er det derfor blevet tildelt Guinness World Record som den bedst sælgende konsol nogensinde.

2001 var et vigtigt år, da Microsoft gik ind på videospilmarkedet med Xbox og et par år senere Xbox 360. Xbox fik hurtigt millioner af fans med sin avancerede grafik og utrolige spil som Halo: Combat Evolved (2001). Med udgivelsen af ​​Xbox 360, PlayStation 3 og Nintendos Wii begyndte den moderne tidsalder med high-definition videospil også. I dag understøtter niende generationskonsoller en såkaldt 8K-opløsning, der svarer til en grafik med 7680 x 4320 pixels. Med stadig mere sofistikerede spilkonsoller har både Microsoft og Sony øjnene på virtual reality for at skabe VR-spil. Denne banebrydende teknologi har potentialet til fundamentalt at ændre spilleres oplevelse af videospil.

Videospil har siden starten været en succeshistorie, der kun er vokset i popularitet. Der er dog en gammel og misforståelse om, at det at spilde videospil ville være spild af tid - sandheden kan ikke være længere væk fra sandheden! Mange mennesker indser måske ikke alle de store fordele ved at spille videospil.

Populära produkter i underkategorierna

Produktet er blevet tilføjet til din indkøbsvogn